.png)

Dagligdagen
På Den Frie Behandlingsskole anerkender vi, at vores elever, ligesom alle børn og unge, fortjener en engagerende og varieret skolegang. De har dog, mere end deres jævnaldrende, et særligt behov for tryghed, forudsigelighed og klare strukturer i deres skoledag.
For at imødekomme disse behov, har vi designet skoledagen med en fast struktur, der tjener som fundament for en varieret og stimulerende skoledag. Vores undervisningsplaner tager udgangspunkt i de almindelige folkeskolefag, men er tilpasset den enkelte elev gennem skræddersyede undervisnings- og behandlingsplaner, som løbende evalueres. Undervisningen kombinerer gruppebaserede aktiviteter med individuelt tilpasset læring.
Kvalitet i undervisningen er et nøgleord for os. Ud over det traditionelle fagindhold fra folkeskolen, integrerer vi også ekstra fag, der går ud over det sædvanlige pensum. Dette gør vi for at vække elevernes lyst til læring og for at give dem spændende udfordringer. At introducere fag som spansk, japansk, eller måske programmering og filosofi, er ikke kun for at udvide deres horisonter, men også for at vise, at læring kan være både sjovt og givende. Vi oplever, at det at tilbyde disse unikke læringsmuligheder kan genoplive glæden ved at lære og bekræfte elevernes naturlige nysgerrighed og evne til at tilegne sig ny viden.
